Podsumowanie cyklu seminariów "Podstawy e-biznesu"

Portret użytkownika Janusz Maruszewski

W ramach cyklu seminariów "Podstawy e-biznesu", zakończonego w poniedziałek 28 kwietnia 2008, odbyło się 6 spotkań, w których uczestniczyło około 40-50 osób w każdym. W trakcie spotkań omówiłem następujące tematy.

Na pierwszym spotkaniu mówiłem o tym czym jest e-biznes i dlaczego większość ludzi go nie rozumie. Mam nadzieję, że wiemy teraz czym tak naprawdę jest e-biznes, i że e-biznesem nie jest księgarnia, czy sklep internetowy.

Pierwsze seminarium z cyklu Podstawy e-biznesu

Na drugim spotkaniu dowiedzieliśmy jak stworzyć atrakcyjny i skuteczny serwis internetowy w około 15 minut i jak zrobić to za pomocą CMS Drupal.

Na trzecim spotkaniu omawialiśmy tematykę SEO, czyli optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Powiedziałem, czym jest SEO i dlaczego jest ono tak istotne w e-biznesie oraz pokazałem kilka podstawowych technik optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek.

Na czwartym spotkaniu omawialiśmy, dlaczego badanie ruchu internetowego i mierzenie skuteczności działań marketingowych jest tak istotne. Przedstawiłem również, jak badać ruch internetowy i mierzyć skuteczność działań marketingowych w praktyce na przykładzie aplikacji Google Analytics. Dodatkowo, na prośbę kilku osób, w czasie piątego spotkania omówiłem również temat płatności elektronicznych na podstawie systemu Platnosci.pl.

Czwarte seminarium z cyklu Podstawy e-biznesu

Na piątym spotkaniu mówiłem o tym, gdzie moim zdaniem są pieniądze w internecie i jak je z niego wydobyć. Przedstawiłem kompletną strategię marketingu internetowego, która okazała się w przypadku mojego e-biznesu całkowicie niezawodna.

Na szóstym, ostatnim spotkaniu omówiłem pokrótce czym jest e-mail marketing oraz dlaczego jest tak skutecznym narzędziem promocji w internecie. Pokazałem jak wygląda ten temat od strony praktycznej na przykładzie aplikacji 1-2-All.

Po zakończeniu czwartego seminarium ogłosiłem konkurs, w którym do wygrania była książka Piotra Majewskiego "Czas na e-biznes", a którego zwycięzcą został Adam Sobczyk. Gratuluję bardzo ciekawej pracy.

Podsumowując, chcę serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom seminarium za obecność i poświęcenie mi swojego czasu. Mam nadzieję, że był to czas dobrze wykorzystany. Pragnę wyrazić również wdzięczność Władzom Wydziału Informatyki Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania za umożliwienie mi poprowadzenia tego seminarium i pomoc w jego popularyzacji.

Na koniec chciałbym poprosić o przysługę każdego z uczestników seminarium. Jeżeli sądzisz, że dowiedziałeś się w czasie seminarium czegoś nowego, że był to właściwie wykorzystany czas, to proszę napisz mi o tym pocztą elektroniczną lub w komentarzach do tej informacji. Organizując kolejne tego rodzaju spotkania chciałbym wykorzystać niektóre opinie, aby móc lepiej przekazać to, czego można nauczyć się w trakcie seminarium.

Pamiętaj, że w każdej chwili możesz się ze mną skontaktować. Gdybyś chciał uruchomić swój e-biznes jestem otwarty na współpracę. Jeżeli będzie to potrzebne chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Zapraszam także do odwiedzin serwisu podstawyebiznesu.pl. Raz na kilka dni będzie się tu pojawiał kolejny artykuł mówiący o różnych aspektach e-biznesu, uzupełniający to o czym mówiliśmy w czasie seminarium.

Jeszcze raz dziękuję, życząc każdemu z Was uruchomienia własnego, dochodowego e-biznesu!

Pozdrawiam,
Janusz Maruszewski